loading...

مرجع تخصصی مقالات دندانپزشکی

بازدید : 8
شنبه 25 فروردين 1403 زمان : 17:12

کامپوزیت ips یک کدام از روش‌های زیبایی دوستداشتنی می‌باشد. معالجه‌های زیبایی دندان امروزه تنوع متعددی دارا هستند و قسمت بیشتر سرویس ها دندانپزشکی مرتبط با حوزه زیبایی دهن و دندان میباشد. کامپوزیت‌ها یک کدام از متریال‌های اساسی گزینه به کارگیری در زیبایی دندان می باشند که به‌شکل متخصص دندانپزشک روکش روی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها یک دست‌خیس، صاف‌خیس، سپید و زیباتر چشم خواهد شد.

با این حالا کامپوزیت‌ها اشکال مختلفی دارا هستند که تفاوت آنان در چگونگی ایجاد، استحکام و متریال مورد به کارگیری در آنهاست. یک کدام از گونه های پر کاربرد کامپوزیت‌ها، کامپوزیت IPS میباشد که در‌این مقاله می خواهیم به بازرسی آن بپردازیم.

درصورتی که قصد اجرا کامپوزیت IPS را دارید، قطعا با دندانپزشک مشاوره فرمایید تا مطمئن گردید این‌شیوه برای شما مطلوب است. شما می‌توانید از روش تارنما با شایسته ترین پزشکان در باب باشید. درضمن سیستم گزینش وقت حضوری امکان مشورت کردن آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

کامپوزیت ips چیست؟
کامپوزیت IPS جزء سرویس ها دندانپزشکی و کامپوزیت‌های مهیا‌ای است که از قبل ایجاد شده است. این کامپوزیت که با تیتر IPS Empress Direct نیز شناخته می گردد، یک کامپوزیت بسیار خوشگل و بادوام است که از آن برای روکش دندان‌ها به کارگیری می‌شود. این کامپوزیت‌ها در مجموعه تولیدات ترمیم‌کننده‌های بی واسطه مجموعه‌بندی می‌شوند. این تولیدها مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها به کارگیری می‌شوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تنظیم گردیده و به‌تیتر یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته می شود. این محصول چگونگی و ساختار به سری داراست که آن را به آیتم‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در فقید تبدیل نموده است.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده کلیه
کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)
IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار خوشگل برای مالامال کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی میباشد. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارا‌هستند و میتوانند برای لبریز کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی مورد استعمال قرار بگیرند.

از آن‌ها برای زیبایی دندان‌ها به کارگیری می گردد. ضمن این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارااست به‌شکل ویژه برای افزایش استحکام تاج دندان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با امداد این کامپوزیت‌های از قبلی درست شده و مهیا می‌قدرت سبک دندان‌ها را به‌شکل سفارشی ترمیم کرد و پیاده سازی لبخند را جاری ساختن بخشید. از کامپوزیت ips برای پوشاندن تغییر و تحول رنگ‌های ناخواسته دندان‌ها، سطح های فلزی روی دندان که در معرض مشاهده کرد می‌باشند و لکه‌ها و تیرگی‌های ساخت گردیده در ناحیه قدامی و خلفی به کار گیری می‌شود.

متن انگلیسی:
IPS Empress Direct is a universal, nano-hybrid composite for direct restorative and esthetic procedures
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS یک کامپوزیت نانوهیبریدی جهانی برای جاری ساختن ترمیم و زیبایی دندان میباشد.

dentaltix
کامپوزیت ips برای چه کسانی مطلوب میباشد؟
کامپوزیت های دندانی IPS یک مورد ترمیمی ایده‌آل برای افرادی است که دندان‌های آن‌ها از حیث سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در سود دندان‌ها سوای نظم می باشند. می‌قدرت با امداد این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یک کدام از کرد.

ضمن این زمانی که دندان‌ها مبتلا ساییدگی و شکستگی میگردند، خصوصاً هنگامی که کناره دندان‌های قدامی و خلفی می شکند، کامپوزیت ips برای این اشخاص مطلوب می باشد. در غایت افرادی که به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف آبمیوه‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر و تحول رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های رنگ زرد یا این که لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) میتوانند از کامپوزیت‌های ایفا مستقیم IPS برای سفیدکردن دندان به کار گیری نمایند.


از کامپوزیت ips برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند به کارگیری می شود.
کامپوزیت ips برای چه کسانی مطلوب وجود ندارد؟
مانند بقیه معالجه‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای کسانی که دندان‌های پوسیده دارند گزینه قابل قبولی وجود ندارد. از طرفی این معالجه شاید آیتم قابل قبولی برای عده ای که به کاشت دندان نیاز دارا‌هستند هم نباشد. ضمن این، این کامپوزیت‌ها برای عده ای که مسافت دندان‌های آن‌ها بسیار زیاد میباشد ممکن می باشد گزینه قابل قبولی نباشد.

کاندیدهای مطلوب برای کامپوزیت IPS کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS
کسانی با دندان‌های به هم ریخته یا این که دارنده اندازه‌های نامتناسب اشخاص با دندان‌های پوسیده
کسانی که دندان‌هایشان در گیر ساییدگی یا این که شکستگی گردیده است، خصوصاً در کناره دندان‌های قدامی و خلفی عده ای که به کاشت دندان نیاز دارا‌هستند.
اشخاص با دندان‌های تغییر‌و تحول رنگ یافته به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف نوشیدنی‌های رنگی (مانند دندان‌های زرد رنگ یا این که لکه‌های قهوه‌ای) عده ای با مسافت زیاد در میان دندان‌ها
استعمال برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند –
کاندید مطلوب و نامناسب کامپوزیت ips
فواید کامپوزیت ips
استعمال از کامپوزیت IPS مزیت‌های متعددی دارااست که موجب گردیده اکثری از اشخاص که کاندید قابل قبولی برای به کار گیری از این کامپوزیت‌ها می باشند این معالجه زیبایی را گزینش نمایند. نخستین از تمامی اینکه این کامپوزیت‌ها به‌آسانی میتوانند برای زیبایی دندان‌ها به کارگیری شوند و اثر آن‌ها در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد است.

وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و قابلیت انتخاب از بین گونه های کامپوزیت ips مات و روشن موجب گردیده که بتوان از آن برای تشکیل داد ترمیم‌هایی با ظواهر طبیعی بهره مند شد.

استفاده از کامپوزیت های IPS بسیار آسان و وا رفته هست و دندانپزشک میتواند در هنگامی کوتاه و سوای دردسر بقیه تکنیک‌ها، آنان‌را برای مریض نصب نماید. چگونگی و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد است و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی می‌بخشد.

نتیجه ها زیبایی به کارگیری از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری طولانی‌زمان، جابه‌جایی شل برای مواقعی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا این که تغییر تحول آن وجود دارااست، زیبایی‌شناسی کارآمد و عملکرد بالا از سایر فواید کامپوزیت ips میباشد.

نکته قابل توجه دیگر درخصوص این نوع کامپوزیت‌ها این می باشد که مواد گزینه استفاده در ساختشان استحکام بالایی دارااست و به همین ادله زمان فرصت متعددی روی دندان‌ها سوای تغییر‌و تحول رنگ باقی می‌ماند. مواد مورد استفاده در تشکیل داد این کامپوزیت‌ها نیز سازش بالایی با لثه‌ها دارد و در منفعت کمترین معیار عوارض برای بیماران ساخت میگردد.

کامپوزیت IPS نقص‌ دندانت رو اصلاح می‌کنه؟

سوالاتت رو از پزشک بپرس.

دکتر دندانپزشک آنلاینبهترین پزشک معالج دندانپزشک

روند کاشت کامپوزیت ips
لمینت متحرک چه طور است؟ یکی‌از خصوصیت‌های اساسی در زمینه‌ی کاشت کامپوزیت IPS این میباشد که جاری ساختن آن مغایر اکثر نحوه‌های ترمیمی و زیبایی دندان عدم وضوح متعددی ندارد. در مرحله اول مانند هر معالجه زیبایی دیگری پزشک بایستی وضعیت دهن و دندان مریض را تفحص کرده و مطمئن گردد که پوسیدگی دندان وجود نداشته باشد.

درین مرحله دندانپزشک دندان‌های مریض را برای کاشت کامپوزیت‌ها مهیا می‌نماید. برطرف کردن جرم‌های دندانی، تمیز کردن دندان‌ها برای نصب کامپوزیت و معالجه پوسیدگی‌ها و از همگی اصلی‌خیس معالجه عفونت‌های دهن و دندان در شکل وجود، از اقدامات نخستین‌ای میباشد که دکتر ایفا می دهد.

وقتی که دندان‌ها تماماً برای نصب روکش‌های کامپوزیت فراهم شدند، دندانپزشک به طور بدون نقص دهن و دندان‌ها را کم آب می‌نماید و مطمئن می گردد که هیچ نوع رطوبتی (رطوبت بزاق دهن) روی دندان‌ها نیست. این رطوبت میتواند بازدارنده نصب صحیح کامپوزیت روی دندان‌ها خواهد شد.

درحال حاضر با تمرکز به رنگ دندان‌ها، اندازه و قوانینی که دارا‌هستند شایسته ترین و سازگارترین کامپوزیت ips برای مریض تعیین می‌گردد. دندانپزشک از یک چسب منحصر به فرد که به عبارتی چسب باندینگ میباشد روی دندان‌ها استفاده می‌نماید. این چسب روی دندان‌هایی که می بایست کامپوزیت های IPS روی آن قرار بگیرد زده می گردد. با تنظیماتی که دندانپزشک درین مرحله اجرا می‌دهد، یک سطح صاف و مطلوب برای قرار دادن کامپوزیت‌ها ساخت‌و‌ساز میشود.

فعلا در مرحله پایان نوبت به نصب کامپوزیت های ips روی سطح دندان‌ها میرسد. دندانپزشک با انتخاب رنگ و متاع مطلوب کامپوزیت‌ها، یک لایه نازک از آن را روی سطح دندان‌ها می‌چسباند. نکته مهم این که معمولاً درین شیوه نصب کامپوزیت نیازی به تراش دندان وجود ندارد، به این دلیل که لایه کامپوزیتی که روی دندان‌ها قرار می گیرد بسیار نازک میباشد. تنها در بعضی مورد ها ممکن میباشد به جهت عدم هماهنگی فی مابین اندازه‌های دندان‌ها (کوتاه و بلند بودنشان) نیاز باشد که یه خرده تراش دندانی نیز صورت بپذیرد.

رنگهای کامپوزیت ips
یک کدام از خصوصیت‌های اصلی کامپوزیت ips این میباشد که آن ها در ۳۲ رنگ گوناگون و ۵ سطح شفافیت وجود دارا‌هستند. بدین ترتیب می‌قدرت از میان رنگ‌های متفاوت، رنگ مطلوب و سازگار با دندان‌های هر مریض را تعیین کرد. بر پایه ی سلیقه بیماران و از تمامی اساسی‌خیس تشخیص دندانپزشک می‌اقتدار رنگ مطلوب برای دندان‌های هر مریض را گزینش کرد.

طیف رنگی کامپوزیت آی پی اس به گونه ای است که می‌اقتدار با گزینش آنها یک ظواهر طبیعی را روی دندان‌ها ایجاد کرد. گونه های مات این کامپوزیت‌ها نیز هوا داران متعددی داراست و میتواند زیبایی و دوام بسیار بیشتری را به سطح دندان‌ها بیفزاید.

متن انگلیسی:
It is available in five different translucency levels. Therefore, different types of anatomical features can be faithfully reproduced
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS در پنج سطح شفافیت گوناگون وجود داراست، به این ترتیب گونه های مختلفی از خصوصیت‌ها را می‌قدرت بازتولید کرد.

dccshop

کامپوزیت ips در ۳۲ رنگ و ۵ سطح شفافیت ارائه می‌شود.
میزان ماندگاری کامپوزیت ips
یکی خصوصیت‌های اصلی راجع به کامپوزیت IPS این می‌باشد که آن‌ها دوام متعددی دارند. استحکام بالای مواد گزینه به کارگیری در ایجاد کرد این کامپوزیت‌ها موجب گردیده که آن ها به‌تیتر یک معالجه وقت گیر‌زمان برای ترمیم دندان‌های زخم‌چشم در لحاظ گرفته شوند.

در صورتی که بیماران محافظت‌های مورد نیاز را انجام دهند و همه نکات و دستور کار‌های دکتر را رعایت نمایند، سال‌ها می توانند این کامپوزیت های IPS را روی دندان‌ها داشته باشند. با این اکنون در شکل عدم رعایت نکات محافظت از کامپوزیت IPS، این روکش‌ها نیز دچار شکستگی، لکه و ساییدگی می‌شوند.

استعداد پیش از کامپوزیت IPS
برای آماده شدن جهت اجرا معالجه زیبایی دندان با کامپوزیت های آی پی اس موردنیاز می‌باشد که مطلقاً پیش از معالجه دندان‌ها از لحاظ تمیزی، سلامتی و عدم پوسیدگی چک شوند. در شکل وجود عفونت‌های فعال دهن و دندان احتمالاً دکتر معالج از داروهایی برای رفع عفونت استفاده می‌نماید و تا از در میان رفتن عفونت‌های دندانی در انتظار می ماند. در روز معالجه هم باید قطعاً بهداشت دهن و دندان رعایت شود و دندان‌ها به طور بی نقص با نخ دندان و مسواک پاک شوند.

محافظت های پس از کامپوزیت ips
رعایت نکات نگهداری بعداز اجرا کامپوزیت ips اثر متعددی روی معیار ماندگاری این معالجه زیبایی داراست. اول از همه می بایست دست‌کم برای دوران ۲۴ ساعت بعداز معالجه از مصرف هر نوع آب میوه رنگی و اسیدی مانند قهوه، دمنوش و نوشابه خودداری کرد. مصرف غذاهای رنگی هم تا ۲۴ ساعت بعداز معالجه ممنوع است.

مانند هر طریق زیبایی و درمانی دیگری بایستی بعد از اجرا کامپوزیت IPS هم مراقب بهداشت دهن و دندان بود. تمیز کردن دندان‌ها بعداز هر وعده غذایی و مسواک زدن بایستگی متعددی دارااست. البته توجه فرمایید که مطلقاً از یک مسواک قابل انعطاف و یک خمیردندان مطلوب با روکش‌های دندانی استعمال فرمائید.

پس از معالجه کامپوزیت ips هم باید محافظت گاز زدن و طریق میل کردن غذاها باشید. از گاز زدن میوه‌های محکم مانند سیب و هویج یا این که تناول کردن غذاهایی که می تواند موجب شکستگی و آسیب به کامپوزیت‌ها گردد خودداری کنید. سیگار کشیدن یا این که استعمال دخانیات می‌تواند روی ماندگاری و چگونگی کامپوزیت‌های IPS اثر بگذارد؛ به این ترتیب به این مورد خیلی اعتنا نمائید.

در غایت این که می بایست جلسات چکاپ خویش را اجرا دهید و نسبتاًً شش ماه یک توشه برای ملاقات با دندانپزشکتان وقت بگیرید. اجرا روتین‌های محافظت از دندان و اجرا کارهایی مانند پولیش دندان در مطب دندانپزشکی قادر است به ماندگاری و حفظ چگونگی کامپوزیت آی پی اس یاری متعددی نماید.

کامپوزیت ips یک کدام از روش‌های زیبایی دوستداشتنی می‌باشد. معالجه‌های زیبایی دندان امروزه تنوع متعددی دارا هستند و قسمت بیشتر سرویس ها دندانپزشکی مرتبط با حوزه زیبایی دهن و دندان میباشد. کامپوزیت‌ها یک کدام از متریال‌های اساسی گزینه به کارگیری در زیبایی دندان می باشند که به‌شکل متخصص دندانپزشک روکش روی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها یک دست‌خیس، صاف‌خیس، سپید و زیباتر چشم خواهد شد.

با این حالا کامپوزیت‌ها اشکال مختلفی دارا هستند که تفاوت آنان در چگونگی ایجاد، استحکام و متریال مورد به کارگیری در آنهاست. یک کدام از گونه های پر کاربرد کامپوزیت‌ها، کامپوزیت IPS میباشد که در‌این مقاله می خواهیم به بازرسی آن بپردازیم.

درصورتی که قصد اجرا کامپوزیت IPS را دارید، قطعا با دندانپزشک مشاوره فرمایید تا مطمئن گردید این‌شیوه برای شما مطلوب است. شما می‌توانید از روش تارنما با شایسته ترین پزشکان در باب باشید. درضمن سیستم گزینش وقت حضوری امکان مشورت کردن آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد.

کامپوزیت ips چیست؟
کامپوزیت IPS جزء سرویس ها دندانپزشکی و کامپوزیت‌های مهیا‌ای است که از قبل ایجاد شده است. این کامپوزیت که با تیتر IPS Empress Direct نیز شناخته می گردد، یک کامپوزیت بسیار خوشگل و بادوام است که از آن برای روکش دندان‌ها به کارگیری می‌شود. این کامپوزیت‌ها در مجموعه تولیدات ترمیم‌کننده‌های بی واسطه مجموعه‌بندی می‌شوند. این تولیدها مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها به کارگیری می‌شوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تنظیم گردیده و به‌تیتر یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته می شود. این محصول چگونگی و ساختار به سری داراست که آن را به آیتم‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در فقید تبدیل نموده است.

سرویس ها دندانپزشکی

با شایسته ترین چگونگی از پزشکان برتر

۲۰۰۰+ خدمتمشاهده کلیه
کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)
IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار خوشگل برای مالامال کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی میباشد. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارا‌هستند و میتوانند برای لبریز کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی مورد استعمال قرار بگیرند.

از آن‌ها برای زیبایی دندان‌ها به کارگیری می گردد. ضمن این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارااست به‌شکل ویژه برای افزایش استحکام تاج دندان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با امداد این کامپوزیت‌های از قبلی درست شده و مهیا می‌قدرت سبک دندان‌ها را به‌شکل سفارشی ترمیم کرد و پیاده سازی لبخند را جاری ساختن بخشید. از کامپوزیت ips برای پوشاندن تغییر و تحول رنگ‌های ناخواسته دندان‌ها، سطح های فلزی روی دندان که در معرض مشاهده کرد می‌باشند و لکه‌ها و تیرگی‌های ساخت گردیده در ناحیه قدامی و خلفی به کار گیری می‌شود.

متن انگلیسی:
IPS Empress Direct is a universal, nano-hybrid composite for direct restorative and esthetic procedures
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS یک کامپوزیت نانوهیبریدی جهانی برای جاری ساختن ترمیم و زیبایی دندان میباشد.

dentaltix
کامپوزیت ips برای چه کسانی مطلوب میباشد؟
کامپوزیت های دندانی IPS یک مورد ترمیمی ایده‌آل برای افرادی است که دندان‌های آن‌ها از حیث سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در سود دندان‌ها سوای نظم می باشند. می‌قدرت با امداد این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یک کدام از کرد.

ضمن این زمانی که دندان‌ها مبتلا ساییدگی و شکستگی میگردند، خصوصاً هنگامی که کناره دندان‌های قدامی و خلفی می شکند، کامپوزیت ips برای این اشخاص مطلوب می باشد. در غایت افرادی که به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف آبمیوه‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر و تحول رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های رنگ زرد یا این که لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) میتوانند از کامپوزیت‌های ایفا مستقیم IPS برای سفیدکردن دندان به کار گیری نمایند.


از کامپوزیت ips برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند به کارگیری می شود.
کامپوزیت ips برای چه کسانی مطلوب وجود ندارد؟
مانند بقیه معالجه‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای کسانی که دندان‌های پوسیده دارند گزینه قابل قبولی وجود ندارد. از طرفی این معالجه شاید آیتم قابل قبولی برای عده ای که به کاشت دندان نیاز دارا‌هستند هم نباشد. ضمن این، این کامپوزیت‌ها برای عده ای که مسافت دندان‌های آن‌ها بسیار زیاد میباشد ممکن می باشد گزینه قابل قبولی نباشد.

کاندیدهای مطلوب برای کامپوزیت IPS کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS
کسانی با دندان‌های به هم ریخته یا این که دارنده اندازه‌های نامتناسب اشخاص با دندان‌های پوسیده
کسانی که دندان‌هایشان در گیر ساییدگی یا این که شکستگی گردیده است، خصوصاً در کناره دندان‌های قدامی و خلفی عده ای که به کاشت دندان نیاز دارا‌هستند.
اشخاص با دندان‌های تغییر‌و تحول رنگ یافته به جهت سیگار کشیدن زیاد یا این که مصرف نوشیدنی‌های رنگی (مانند دندان‌های زرد رنگ یا این که لکه‌های قهوه‌ای) عده ای با مسافت زیاد در میان دندان‌ها
استعمال برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند –
کاندید مطلوب و نامناسب کامپوزیت ips
فواید کامپوزیت ips
استعمال از کامپوزیت IPS مزیت‌های متعددی دارااست که موجب گردیده اکثری از اشخاص که کاندید قابل قبولی برای به کار گیری از این کامپوزیت‌ها می باشند این معالجه زیبایی را گزینش نمایند. نخستین از تمامی اینکه این کامپوزیت‌ها به‌آسانی میتوانند برای زیبایی دندان‌ها به کارگیری شوند و اثر آن‌ها در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد است.

وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و قابلیت انتخاب از بین گونه های کامپوزیت ips مات و روشن موجب گردیده که بتوان از آن برای تشکیل داد ترمیم‌هایی با ظواهر طبیعی بهره مند شد.

استفاده از کامپوزیت های IPS بسیار آسان و وا رفته هست و دندانپزشک میتواند در هنگامی کوتاه و سوای دردسر بقیه تکنیک‌ها، آنان‌را برای مریض نصب نماید. چگونگی و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد است و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی می‌بخشد.

نتیجه ها زیبایی به کارگیری از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری طولانی‌زمان، جابه‌جایی شل برای مواقعی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا این که تغییر تحول آن وجود دارااست، زیبایی‌شناسی کارآمد و عملکرد بالا از سایر فواید کامپوزیت ips میباشد.

نکته قابل توجه دیگر درخصوص این نوع کامپوزیت‌ها این می باشد که مواد گزینه استفاده در ساختشان استحکام بالایی دارااست و به همین ادله زمان فرصت متعددی روی دندان‌ها سوای تغییر‌و تحول رنگ باقی می‌ماند. مواد مورد استفاده در تشکیل داد این کامپوزیت‌ها نیز سازش بالایی با لثه‌ها دارد و در منفعت کمترین معیار عوارض برای بیماران ساخت میگردد.

کامپوزیت IPS نقص‌ دندانت رو اصلاح می‌کنه؟

سوالاتت رو از پزشک بپرس.

دکتر دندانپزشک آنلاینبهترین پزشک معالج دندانپزشک

روند کاشت کامپوزیت ips
لمینت متحرک چه طور است؟ یکی‌از خصوصیت‌های اساسی در زمینه‌ی کاشت کامپوزیت IPS این میباشد که جاری ساختن آن مغایر اکثر نحوه‌های ترمیمی و زیبایی دندان عدم وضوح متعددی ندارد. در مرحله اول مانند هر معالجه زیبایی دیگری پزشک بایستی وضعیت دهن و دندان مریض را تفحص کرده و مطمئن گردد که پوسیدگی دندان وجود نداشته باشد.

درین مرحله دندانپزشک دندان‌های مریض را برای کاشت کامپوزیت‌ها مهیا می‌نماید. برطرف کردن جرم‌های دندانی، تمیز کردن دندان‌ها برای نصب کامپوزیت و معالجه پوسیدگی‌ها و از همگی اصلی‌خیس معالجه عفونت‌های دهن و دندان در شکل وجود، از اقدامات نخستین‌ای میباشد که دکتر ایفا می دهد.

وقتی که دندان‌ها تماماً برای نصب روکش‌های کامپوزیت فراهم شدند، دندانپزشک به طور بدون نقص دهن و دندان‌ها را کم آب می‌نماید و مطمئن می گردد که هیچ نوع رطوبتی (رطوبت بزاق دهن) روی دندان‌ها نیست. این رطوبت میتواند بازدارنده نصب صحیح کامپوزیت روی دندان‌ها خواهد شد.

درحال حاضر با تمرکز به رنگ دندان‌ها، اندازه و قوانینی که دارا‌هستند شایسته ترین و سازگارترین کامپوزیت ips برای مریض تعیین می‌گردد. دندانپزشک از یک چسب منحصر به فرد که به عبارتی چسب باندینگ میباشد روی دندان‌ها استفاده می‌نماید. این چسب روی دندان‌هایی که می بایست کامپوزیت های IPS روی آن قرار بگیرد زده می گردد. با تنظیماتی که دندانپزشک درین مرحله اجرا می‌دهد، یک سطح صاف و مطلوب برای قرار دادن کامپوزیت‌ها ساخت‌و‌ساز میشود.

فعلا در مرحله پایان نوبت به نصب کامپوزیت های ips روی سطح دندان‌ها میرسد. دندانپزشک با انتخاب رنگ و متاع مطلوب کامپوزیت‌ها، یک لایه نازک از آن را روی سطح دندان‌ها می‌چسباند. نکته مهم این که معمولاً درین شیوه نصب کامپوزیت نیازی به تراش دندان وجود ندارد، به این دلیل که لایه کامپوزیتی که روی دندان‌ها قرار می گیرد بسیار نازک میباشد. تنها در بعضی مورد ها ممکن میباشد به جهت عدم هماهنگی فی مابین اندازه‌های دندان‌ها (کوتاه و بلند بودنشان) نیاز باشد که یه خرده تراش دندانی نیز صورت بپذیرد.

رنگهای کامپوزیت ips
یک کدام از خصوصیت‌های اصلی کامپوزیت ips این میباشد که آن ها در ۳۲ رنگ گوناگون و ۵ سطح شفافیت وجود دارا‌هستند. بدین ترتیب می‌قدرت از میان رنگ‌های متفاوت، رنگ مطلوب و سازگار با دندان‌های هر مریض را تعیین کرد. بر پایه ی سلیقه بیماران و از تمامی اساسی‌خیس تشخیص دندانپزشک می‌اقتدار رنگ مطلوب برای دندان‌های هر مریض را گزینش کرد.

طیف رنگی کامپوزیت آی پی اس به گونه ای است که می‌اقتدار با گزینش آنها یک ظواهر طبیعی را روی دندان‌ها ایجاد کرد. گونه های مات این کامپوزیت‌ها نیز هوا داران متعددی داراست و میتواند زیبایی و دوام بسیار بیشتری را به سطح دندان‌ها بیفزاید.

متن انگلیسی:
It is available in five different translucency levels. Therefore, different types of anatomical features can be faithfully reproduced
ترجمه متن:
کامپوزیت IPS در پنج سطح شفافیت گوناگون وجود داراست، به این ترتیب گونه های مختلفی از خصوصیت‌ها را می‌قدرت بازتولید کرد.

dccshop

کامپوزیت ips در ۳۲ رنگ و ۵ سطح شفافیت ارائه می‌شود.
میزان ماندگاری کامپوزیت ips
یکی خصوصیت‌های اصلی راجع به کامپوزیت IPS این می‌باشد که آن‌ها دوام متعددی دارند. استحکام بالای مواد گزینه به کارگیری در ایجاد کرد این کامپوزیت‌ها موجب گردیده که آن ها به‌تیتر یک معالجه وقت گیر‌زمان برای ترمیم دندان‌های زخم‌چشم در لحاظ گرفته شوند.

در صورتی که بیماران محافظت‌های مورد نیاز را انجام دهند و همه نکات و دستور کار‌های دکتر را رعایت نمایند، سال‌ها می توانند این کامپوزیت های IPS را روی دندان‌ها داشته باشند. با این اکنون در شکل عدم رعایت نکات محافظت از کامپوزیت IPS، این روکش‌ها نیز دچار شکستگی، لکه و ساییدگی می‌شوند.

استعداد پیش از کامپوزیت IPS
برای آماده شدن جهت اجرا معالجه زیبایی دندان با کامپوزیت های آی پی اس موردنیاز می‌باشد که مطلقاً پیش از معالجه دندان‌ها از لحاظ تمیزی، سلامتی و عدم پوسیدگی چک شوند. در شکل وجود عفونت‌های فعال دهن و دندان احتمالاً دکتر معالج از داروهایی برای رفع عفونت استفاده می‌نماید و تا از در میان رفتن عفونت‌های دندانی در انتظار می ماند. در روز معالجه هم باید قطعاً بهداشت دهن و دندان رعایت شود و دندان‌ها به طور بی نقص با نخ دندان و مسواک پاک شوند.

محافظت های پس از کامپوزیت ips
رعایت نکات نگهداری بعداز اجرا کامپوزیت ips اثر متعددی روی معیار ماندگاری این معالجه زیبایی داراست. اول از همه می بایست دست‌کم برای دوران ۲۴ ساعت بعداز معالجه از مصرف هر نوع آب میوه رنگی و اسیدی مانند قهوه، دمنوش و نوشابه خودداری کرد. مصرف غذاهای رنگی هم تا ۲۴ ساعت بعداز معالجه ممنوع است.

مانند هر طریق زیبایی و درمانی دیگری بایستی بعد از اجرا کامپوزیت IPS هم مراقب بهداشت دهن و دندان بود. تمیز کردن دندان‌ها بعداز هر وعده غذایی و مسواک زدن بایستگی متعددی دارااست. البته توجه فرمایید که مطلقاً از یک مسواک قابل انعطاف و یک خمیردندان مطلوب با روکش‌های دندانی استعمال فرمائید.

پس از معالجه کامپوزیت ips هم باید محافظت گاز زدن و طریق میل کردن غذاها باشید. از گاز زدن میوه‌های محکم مانند سیب و هویج یا این که تناول کردن غذاهایی که می تواند موجب شکستگی و آسیب به کامپوزیت‌ها گردد خودداری کنید. سیگار کشیدن یا این که استعمال دخانیات می‌تواند روی ماندگاری و چگونگی کامپوزیت‌های IPS اثر بگذارد؛ به این ترتیب به این مورد خیلی اعتنا نمائید.

در غایت این که می بایست جلسات چکاپ خویش را اجرا دهید و نسبتاًً شش ماه یک توشه برای ملاقات با دندانپزشکتان وقت بگیرید. اجرا روتین‌های محافظت از دندان و اجرا کارهایی مانند پولیش دندان در مطب دندانپزشکی قادر است به ماندگاری و حفظ چگونگی کامپوزیت آی پی اس یاری متعددی نماید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 205
  • بازدید سال : 1110
  • بازدید کلی : 2614
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی