loading...

مرجع تخصصی مقالات دندانپزشکی

بازدید : 15
شنبه 26 اسفند 1402 زمان : 13:46

به لطف گسترش های دانش دندانپزشکی، داشتن لبخند زیبا و هالیوودی دیگر یک رویا وجود ندارد. شما می‌توانید با یاری نحوه لمینت متحرک و بقیه راه‌های ترمیم و زیبایی دندان، در سریع ترین مجال ممکن و با دست‌کم عوارض دندان هایی تر و تمیز، درخشان، سپید و جالب داشته باشید، اما هر روشی مزایا و معایب متخصص دندانپزشک خویش را دارااست. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی و نصب کامپوزیت ونیر، استارت بایستی از مزایا و معایب لمینت متحرک آشنایی بدون نقص داشته باشید. ممکن می باشد بعضی از دندانپزشکان زیبایی، تک تک فواید و مضرات کامپوزیت ونیر را به شما نگویند، به همین خیال متخصصان در این نوشته‌ی علمی، کل نکات مثبت و منفی این معالجه را به شما می‌گویند تا شما خودتان درباره نصب یا این که عدم نصب آن تصمیم گیری کنید.

مزایای لمینت متحرک
لمینت متحرک روشی میباشد که در یک گردهمایی، تغییرات عمده ای را در صورت، رنگ، اندازه و تراز کردن دندان ها تشکیل داد می نماید، به همین خیال هست که‌این روشی اصلاح خط لبخند خیر فقط در میان اشخاص معمولی، بلکه میان هنرمندان فرنگی و اهل ایران محبوبیت متعددی دارد. در واقع این شیوه با اصلاح عیوب و مشکلات ظاهری، اعتماد به‌نفس از دست رفته اشخاص را به آنان گشوده می گرداند و این مهم‌ترین منفعت لمینت متحرک است. مزایای لمینت متحرک عبارتند از:

سپید کردن دندان
یک کدام از اصلی ترین مزایای کامپوزیت ونیر، سپید کردن رنگ دندان ها میباشد. با اینکه طرق متعددی برای تغییر‌و تحول رنگ دندان ها وجود دارااست، ولی این طریق ها معالجه موثری برای تک تک اشخاص نیستند، برای مثال استعمال از خمیر دندان یا این که پودر سفیدکننده، شاید منجر سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد البته نمی تواند برای دندان های پر گردیده که نقره ای میباشند، کاری انجام دهد. همینطور معمولا دوام و قدمت این طرق درمانی زیاد وجود ندارد، به خصوص در شرایطی‌که رژیم غذایی و مدل معاش شما دربردارنده موادی باشد که دندان ها را لکه دار می نمایند.


در اینگونه قوانینی نصب کامپوزیت یکی مطمئن ترین طرز ها برای بهبود رنگ دندان ها می باشد، چون هم ماندگاری بالاتری نسبت به شیوه های شبیه داشته و هم طیف رنگی عظیم آن دست مریض و دندانپزشک را برای تعیین شایسته ترین رنگ گشوده میگذارد. دندانپزشک با دقت به مواقعی از قبیل رنگ دیده، رنگ دندان های اهل یک محل، رنگ پوست و ... مجاورت ترین رنگ لمینت متحرک را به مریض توصیه میدهد.

ترمیم ظواهر دندان های کج
بخش اعظمی از اشخاص از فرصت کودکی به خیال دندان های کج، زاویه دار و نامرتب خویش در گیر کمبود اعتماد به نفس میگردند و تصور می نمایند که ارتودنسی فقط روش درمانی برای اصلاح این ناهنجاری های دندانی می‌باشد، اما ارتودنسی هزینه بالایی داراست و معالجه و آن وقتگیر میباشد. در حالیکه کامپوزیت ونیر، یک تکنیک بسیار کوتاه فرصت و ارزان خیس برای از بین بردن مسافت های میان دندانی و ترمیم دندان های کج و نا مرتب می باشد. اما در شرایطی که ترازو اشتباهات ظاهری دندان بسیار زیاد باشد، کامپوزیت دندانی جوابگو نخواهد بود.

مالامال کردن مسافت های خرد دربین دندان ها
یکی‌از فواید لمینت متحرک این است که تحت عنوان پرکننده رخنه‌ دندان شما فعالیت نماید. از آنجایی که کامپوزیت ونیر مبتنی بر با دندان‌های شخص پوسته گیری میگردند، در صورتی‌که مسافت‌های کوچکی بین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌اقتدار روکش‌ را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی و نصب کرد که بعد از نصب، دیگر هیچ شکافی دربین دندان ها وجود نداشته باشد. اما دقت داشته باشید که ممکن هست ترک های تعالی دربین دو دندان، با نصب کامپوزیت ونیر قابل معالجه نباشد و دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که باید با ارتودنسی، این مسافت را نادر کرد یا این که از دربین پیروزی.

تغییر تحول اندازه دندان
لمینت متحرک بر پایه ی با نیاز شما هیبت گرفته می‌شوند؛ یعنی در صورتی طبیعتا دندان‌های کوتاهی دارید البته دندان‌های بلندتری می خواهید، می‌توانید با نصب ونیر کامپوزیت به این آرزوی خویش جامه کار بپوشانید. مثلا مزایای کامپوزیت این میباشد که می شود به آن را سیرتکامل ای صورت بخشید که دندان دارنده انحنای بیشتر، ارتفاع و یا این که خرگوشی باشد.

ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی
دندان ها در تاثیر ضربه های فرنگی یا این که ارتقاء سن، در گیر ساییدگی و شکستگی میگردند. در شرایطی‌که دندان شما ساییده گردیده، ولی به ریشه آسیبی وارد نشده می باشد، می اقتدار از فواید لمینت متحرک به کارگیری کرده و با این شیوه، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را ترمیم فرمائید. اما تاکید میکنیم که هر شکستگی را نمی قدرت با این طرز معالجه کرد چون بخش اعظمی از تایم ها شکستگی منجر به پوسیدگی دندان گردیده و دیگر کامپوزیت روش موثری نخواهد بود.

حفظ ساختار دندان
مهم ترین مزیت لمینت متحرک، نتراشیدن و دست نزدن به ساختار دندان میباشد، به همین خیال اشخاصی که نمیخواهند ساختار دندان آنها دست نخورده باقی بماند، این‌راه را تعیین میکنند. در تکنیک هایی مانند روکش و لمینت دندان، دندانپزشک بدون چاره هست در توان چندین میلی متر از سطح دندان طبیعی را بتراشد تا روکش به صحت روی لثه نصب گردد، ولی لمینت متحرک مواد رزینی می باشند که بوسیله لیزر محکم می شوند، بدین ترتیب نیازی به تراش دندان در کامپوزیت وجود ندارد، مگر در صورتی‌که دندان اصلی بسیار والا و پررنگ باشد و صرفا رویکرد برای ترمیم ظواهر آن، تراشیدن آن به مقدار بسیار معدود باشد.

ارتفاع معالجه بسیار کوتاه
یک کدام از از دیگر فواید لمینت متحرک، کوتاه بودن روند و ارتفاع معالجه آن میباشد. از آنجایی که در این طرز پوسته گیری اعمال نمی شود، در یک نشست هم رنگ روکش تعیین گردیده و هم مواد کامپوزیتی روی دندان ایفا و سفت می گردند. در بهره کامپوزیت ونیر یک نحوه فوق العاده برای افرادیست که میخواهند در اسرع وقت، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را بهبود دهند.

هزینه مطلوب
هزینه معالجه، مدام یکی مهمترین فاکتورها در اعمال یا این که عدم انجام یک نحوه دندانپزشکی می باشد. بها کامپوزیت در مقایسه با بقیه شیوه های ترمیمی مانند لمینت دندان، روکش و ارتودنسی مطلوب خیس میباشد.

بازگشت پذیری
کامپوزیت ونیر قابل ترمیم و ریمو هست، اما به شرطی که لایه بیرونی مینای دندان برداشته نشده باشد، روکش کامپوزیت قابل انتقال و کل پروسه بازگشت پذیر است.

آلرژی کمتر
همان طور که گفتیم در‌این راه مینای دندان تراشیده نمیشود و همین مسئله احتمال آلرژی دندان بعد از نصب کامپوزیت ونیر را کاهش میدهد.

معایب لمینت متحرک
مدام از مزایا و نکات مثبت لمینت متحرک صحبت میگردد، ولی آشنایی معایب و عوارض کامپوزیت ونیر پیش از نصب این روکش از مداقه بالایی شامل است، خصوصا که مطالب متعددی مبتنی بر اثر لمینت متحرک بر پوسیدگی و فساد دندان ها در وب وجود داراست که پیرو به طور کامل به توضیح این مفاد میپردازیم. مضرات لمینت متحرک مشتمل بر مورد ها تحت می شوند:

ماندگاری کمتر در مقایسه با لمینت
مواد لمینت متحرک در مقایسه با لمینت، از استحکام کمتری بهره مند می‌باشند و در قبال ضربه و مواد رنگ زا، مقاومت کمتری دارند. قدمت لمینت متحرک مبنی بر مارک و حفظ های بعد از این شیوه گوناگون بوده و از 5 تا 10 سال متغیر می‌باشد.

تغییر و تحول رنگ و لکه پذیری سریع
یک کدام از مهمترین معایب لمینت متحرک این است که خیلی ریلکس در مقابل مواد غذایی رنگی و لکه زا تغییر و تحول رنگ میدهد، به همین خاطر دندانپزشکان زیبایی توصیه می کنند که حتما از میل کردن و نوشیدن موادی که سبب ساز لکه میگردند نظیر دمنوش، شاتوت، شراب قرمز‌رنگ و ... خودداری کنید.

نیاز مداوم به پولیش و تعمیر
اکثری از اشخاص گمان می نمایند که فقط نصب لمینت متحرک کافیست و تا یک سری سال میتوانند از این روکش ها استفاده نمایند، در حالی که ونیر کامپوزیت به نگهداری و مراقبت بدون شوخی نیاز دارااست. شما بایستی ضمن مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بقیه نکات بهداشت دهن و دندان، هر 6 ماه یکبار برای پولیش (پالیش) لمینت متحرک به متخصص کامپوزیت مراجعه‌نمایید. پولیش کامپوزیت برای نگهداری شفافیت و سفیدی روکش ضروری می باشد.

ظواهر غیر طبیعی نسبت به راه‌های شبیه
لمینت متحرک در مقایسه با لمینیت، ضخیم خیس بوده و هنگامی از برندهای بی چگونگی به کار گیری فرمایید، جلوه ای به طور کامل تصنعی و مصنوعی پیدا می نماید. در حالتی‌که می خواهید که اشخاص دیگر متوجه روکش های شما نشوند، سفارش میکنیم که از شایسته ترین برند های لمینت متحرک و یک دندانپزشک کارشناس و زبده برای نصب این روکش کمک بگیرید.

آیا کامپوزیت ونیر سبب ساز پوسیدگی دندان می‌شود؟
برخی از اشخاص تصور میکنند که یک کدام از معایب کامپوزیت، پوسیده کردن دندان میباشد در حالتی که که‌این روکش هیچ ارتباطی با پوسیدگی یا این که ضایع کردن دندان های دیگر ندارد. ونیر کامپوزیت با غرض حفظ از دندان طبیعی و اصلاح صورت، رنگ و اندازه آن جاری ساختن می‌شود. تنها اگر‌که نصب لمینت متحرک خویش را به یک دندانپزشک غیر کارشناس و بی تجربیات بسپارید، مقدمات پوسیدگی دندان ها را مهیا میکنید. پوسیدگی دندان، یک عارضه دندانی هست که از باقی ماندن ذرات مواد غذایی لای دندان ها و در بین روکش و لثه ساخت میگردد. در حالتی که کامپوزیت دندانی به صحت روی لثه نچسبد، فی مابین لثه و دندان مسافت می افتد و جای قابل قبولی برای رشد باکتری ها به وجود میاید. فایده انتشار باکتری ها پوسیدگی دندان ها میباشد. برای خودداری از پوسیدگی دندان در شیوه کامپوزیت ونیر، صرفا کافیست به یک دندانپزشک ماهر و زبده رجوع کنید.

چه عده ای می‌توانند کامپوزیت دندانی نصب نمایند؟
روی هم رفته هر کسی که قصد اصلاح ظواهر دندان ها و پوشاندن عیوب سطحی دندان خویش را داراست، قادر است کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک باشد، ولی به شرطی که حالت ذیل را داشته باشد:

دندان های کج و لب پریده داشته باشد.
دندان های ناهمتراز داشته باشد.
دندان وی لکه دار باشد یااینکه زردرنگ گردیده باشد.
دندان وی به طور جزئی شکسته باشد.
مسافت های در بین دندانی خرد داشته باشد.
چه افرادی نمی توانند کامپوزیت ونیر نصب نمایند؟
برای جاری ساختن کامپوزیت دندانی، بایستی از لحاظ جسمی، وضعیت خاصی را داشته باشید و همین طور بایستی اعتنا داشته باشید که‌این طرز، تنها برای مشکلات ظاهری، یک روش معالجه می‌باشد و برای فساد های عمیق دندان بایستی به طرق دیگر تصور کنید. کسانی که حالت تحت را دارا‌هستند، کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک نیستند:

شخصی که دندان پوسیده داراست.
شخصی که از شکستگی های عمیق در دندان خویش سختی می‌برد.
هر که مسافت بزرگی فی مابین دندان های خویش دارد.
مزایا و معایب لمینت متحرک نسبت به لمینت دندان
برای برخی از مراجعه کنندگان تصمیم گیری در بین لمینت و کامپوزیت، بسیار مشکل بوده و از متخصصان درباره شایسته ترین طریق مشورت میخواهند. لمینت و کامپوزیت هر دو نوعی از روکش می باشند که برای رفع ایرادات ظاهری دندان به کار می رود، البته تفاوت های مهم در محصول مواد سازنده، شیوه انجام، آماده سازی دندان، ارزش، ارتفاع قدمت و شفافیت دارا هستند که سبب ساز می شود در هر یک، یکی از آنها خوب باشند. مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت عبارت میباشد از:

ونیر کامپوزیت نیازی به مهیا سازی دندان ندارد: در روش کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان وجود ندارد، در حالی که برای نصب اکثر گونه های لمینت دندان بایستی دستکم دربین 5/0 تا 8/0 از دندان اصلی تراش داده شود. تراشیدن دندان منجر بروز آلرژی به دمای بالا و زیر در روزهای اول می‌گردد.
لمینت متحرک ارزش تحت تری دارااست: از سایر مزایای لمینت متحرک نسبت به لمینت می شود به ارزش مطلوب آن اشاره نمود. بها هر واحد لمینت دندان به طور تقریب 3 موازی هر واحد کامپوزیت ونیر می‌باشد.
فرآیند کوتاه خیس: همانگونه که گفتیم پروسه لمینت متحرک فقط در یک جلسه هم قابلیت پذیر میباشد، در حالی که برای نصب لمینت دندان دست‌کم به 2 یا این که 3 نشست نیاز می باشد. از آنجایی که در فرآیند لمینت دندان، پوسته گیری و ارسال به لابراتوار اجرا می‌شود، زمان فرصت اجرا این تکنیک ارتقاء میابد.
برگشت پذیر و قابل ترمیم بودن: در کامپوزیت ونیر، ساختار دندان دست نخورده باقی میماند و به همین خاطر در شکل افتادن روکش یا این که پشیمانی پس از لمینت متحرک، می اقتدار آن را برداشت که اما این شغل را بایستی به دندانپزشک دارای تخصص بسپارید.

به لطف گسترش های دانش دندانپزشکی، داشتن لبخند زیبا و هالیوودی دیگر یک رویا وجود ندارد. شما می‌توانید با یاری نحوه لمینت متحرک و بقیه راه‌های ترمیم و زیبایی دندان، در سریع ترین مجال ممکن و با دست‌کم عوارض دندان هایی تر و تمیز، درخشان، سپید و جالب داشته باشید، اما هر روشی مزایا و معایب متخصص دندانپزشک خویش را دارااست. قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی و نصب کامپوزیت ونیر، استارت بایستی از مزایا و معایب لمینت متحرک آشنایی بدون نقص داشته باشید. ممکن می باشد بعضی از دندانپزشکان زیبایی، تک تک فواید و مضرات کامپوزیت ونیر را به شما نگویند، به همین خیال متخصصان در این نوشته‌ی علمی، کل نکات مثبت و منفی این معالجه را به شما می‌گویند تا شما خودتان درباره نصب یا این که عدم نصب آن تصمیم گیری کنید.

مزایای لمینت متحرک
لمینت متحرک روشی میباشد که در یک گردهمایی، تغییرات عمده ای را در صورت، رنگ، اندازه و تراز کردن دندان ها تشکیل داد می نماید، به همین خیال هست که‌این روشی اصلاح خط لبخند خیر فقط در میان اشخاص معمولی، بلکه میان هنرمندان فرنگی و اهل ایران محبوبیت متعددی دارد. در واقع این شیوه با اصلاح عیوب و مشکلات ظاهری، اعتماد به‌نفس از دست رفته اشخاص را به آنان گشوده می گرداند و این مهم‌ترین منفعت لمینت متحرک است. مزایای لمینت متحرک عبارتند از:

سپید کردن دندان
یک کدام از اصلی ترین مزایای کامپوزیت ونیر، سپید کردن رنگ دندان ها میباشد. با اینکه طرق متعددی برای تغییر‌و تحول رنگ دندان ها وجود دارااست، ولی این طریق ها معالجه موثری برای تک تک اشخاص نیستند، برای مثال استعمال از خمیر دندان یا این که پودر سفیدکننده، شاید منجر سفیدتر شدن دندان ها خواهد شد البته نمی تواند برای دندان های پر گردیده که نقره ای میباشند، کاری انجام دهد. همینطور معمولا دوام و قدمت این طرق درمانی زیاد وجود ندارد، به خصوص در شرایطی‌که رژیم غذایی و مدل معاش شما دربردارنده موادی باشد که دندان ها را لکه دار می نمایند.


در اینگونه قوانینی نصب کامپوزیت یکی مطمئن ترین طرز ها برای بهبود رنگ دندان ها می باشد، چون هم ماندگاری بالاتری نسبت به شیوه های شبیه داشته و هم طیف رنگی عظیم آن دست مریض و دندانپزشک را برای تعیین شایسته ترین رنگ گشوده میگذارد. دندانپزشک با دقت به مواقعی از قبیل رنگ دیده، رنگ دندان های اهل یک محل، رنگ پوست و ... مجاورت ترین رنگ لمینت متحرک را به مریض توصیه میدهد.

ترمیم ظواهر دندان های کج
بخش اعظمی از اشخاص از فرصت کودکی به خیال دندان های کج، زاویه دار و نامرتب خویش در گیر کمبود اعتماد به نفس میگردند و تصور می نمایند که ارتودنسی فقط روش درمانی برای اصلاح این ناهنجاری های دندانی می‌باشد، اما ارتودنسی هزینه بالایی داراست و معالجه و آن وقتگیر میباشد. در حالیکه کامپوزیت ونیر، یک تکنیک بسیار کوتاه فرصت و ارزان خیس برای از بین بردن مسافت های میان دندانی و ترمیم دندان های کج و نا مرتب می باشد. اما در شرایطی که ترازو اشتباهات ظاهری دندان بسیار زیاد باشد، کامپوزیت دندانی جوابگو نخواهد بود.

مالامال کردن مسافت های خرد دربین دندان ها
یکی‌از فواید لمینت متحرک این است که تحت عنوان پرکننده رخنه‌ دندان شما فعالیت نماید. از آنجایی که کامپوزیت ونیر مبتنی بر با دندان‌های شخص پوسته گیری میگردند، در صورتی‌که مسافت‌های کوچکی بین دندان‌ها وجود داشته باشد، می‌اقتدار روکش‌ را به سیرتکامل‌ای پیاده سازی و نصب کرد که بعد از نصب، دیگر هیچ شکافی دربین دندان ها وجود نداشته باشد. اما دقت داشته باشید که ممکن هست ترک های تعالی دربین دو دندان، با نصب کامپوزیت ونیر قابل معالجه نباشد و دندانپزشک زیبایی تشخیص دهد که باید با ارتودنسی، این مسافت را نادر کرد یا این که از دربین پیروزی.

تغییر تحول اندازه دندان
لمینت متحرک بر پایه ی با نیاز شما هیبت گرفته می‌شوند؛ یعنی در صورتی طبیعتا دندان‌های کوتاهی دارید البته دندان‌های بلندتری می خواهید، می‌توانید با نصب ونیر کامپوزیت به این آرزوی خویش جامه کار بپوشانید. مثلا مزایای کامپوزیت این میباشد که می شود به آن را سیرتکامل ای صورت بخشید که دندان دارنده انحنای بیشتر، ارتفاع و یا این که خرگوشی باشد.

ترمیم دندان هایی با شکستگی جزئی
دندان ها در تاثیر ضربه های فرنگی یا این که ارتقاء سن، در گیر ساییدگی و شکستگی میگردند. در شرایطی‌که دندان شما ساییده گردیده، ولی به ریشه آسیبی وارد نشده می باشد، می اقتدار از فواید لمینت متحرک به کارگیری کرده و با این شیوه، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را ترمیم فرمائید. اما تاکید میکنیم که هر شکستگی را نمی قدرت با این طرز معالجه کرد چون بخش اعظمی از تایم ها شکستگی منجر به پوسیدگی دندان گردیده و دیگر کامپوزیت روش موثری نخواهد بود.

حفظ ساختار دندان
مهم ترین مزیت لمینت متحرک، نتراشیدن و دست نزدن به ساختار دندان میباشد، به همین خیال اشخاصی که نمیخواهند ساختار دندان آنها دست نخورده باقی بماند، این‌راه را تعیین میکنند. در تکنیک هایی مانند روکش و لمینت دندان، دندانپزشک بدون چاره هست در توان چندین میلی متر از سطح دندان طبیعی را بتراشد تا روکش به صحت روی لثه نصب گردد، ولی لمینت متحرک مواد رزینی می باشند که بوسیله لیزر محکم می شوند، بدین ترتیب نیازی به تراش دندان در کامپوزیت وجود ندارد، مگر در صورتی‌که دندان اصلی بسیار والا و پررنگ باشد و صرفا رویکرد برای ترمیم ظواهر آن، تراشیدن آن به مقدار بسیار معدود باشد.

ارتفاع معالجه بسیار کوتاه
یک کدام از از دیگر فواید لمینت متحرک، کوتاه بودن روند و ارتفاع معالجه آن میباشد. از آنجایی که در این طرز پوسته گیری اعمال نمی شود، در یک نشست هم رنگ روکش تعیین گردیده و هم مواد کامپوزیتی روی دندان ایفا و سفت می گردند. در بهره کامپوزیت ونیر یک نحوه فوق العاده برای افرادیست که میخواهند در اسرع وقت، ظواهر دندان ها و لبخند خویش را بهبود دهند.

هزینه مطلوب
هزینه معالجه، مدام یکی مهمترین فاکتورها در اعمال یا این که عدم انجام یک نحوه دندانپزشکی می باشد. بها کامپوزیت در مقایسه با بقیه شیوه های ترمیمی مانند لمینت دندان، روکش و ارتودنسی مطلوب خیس میباشد.

بازگشت پذیری
کامپوزیت ونیر قابل ترمیم و ریمو هست، اما به شرطی که لایه بیرونی مینای دندان برداشته نشده باشد، روکش کامپوزیت قابل انتقال و کل پروسه بازگشت پذیر است.

آلرژی کمتر
همان طور که گفتیم در‌این راه مینای دندان تراشیده نمیشود و همین مسئله احتمال آلرژی دندان بعد از نصب کامپوزیت ونیر را کاهش میدهد.

معایب لمینت متحرک
مدام از مزایا و نکات مثبت لمینت متحرک صحبت میگردد، ولی آشنایی معایب و عوارض کامپوزیت ونیر پیش از نصب این روکش از مداقه بالایی شامل است، خصوصا که مطالب متعددی مبتنی بر اثر لمینت متحرک بر پوسیدگی و فساد دندان ها در وب وجود داراست که پیرو به طور کامل به توضیح این مفاد میپردازیم. مضرات لمینت متحرک مشتمل بر مورد ها تحت می شوند:

ماندگاری کمتر در مقایسه با لمینت
مواد لمینت متحرک در مقایسه با لمینت، از استحکام کمتری بهره مند می‌باشند و در قبال ضربه و مواد رنگ زا، مقاومت کمتری دارند. قدمت لمینت متحرک مبنی بر مارک و حفظ های بعد از این شیوه گوناگون بوده و از 5 تا 10 سال متغیر می‌باشد.

تغییر و تحول رنگ و لکه پذیری سریع
یک کدام از مهمترین معایب لمینت متحرک این است که خیلی ریلکس در مقابل مواد غذایی رنگی و لکه زا تغییر و تحول رنگ میدهد، به همین خاطر دندانپزشکان زیبایی توصیه می کنند که حتما از میل کردن و نوشیدن موادی که سبب ساز لکه میگردند نظیر دمنوش، شاتوت، شراب قرمز‌رنگ و ... خودداری کنید.

نیاز مداوم به پولیش و تعمیر
اکثری از اشخاص گمان می نمایند که فقط نصب لمینت متحرک کافیست و تا یک سری سال میتوانند از این روکش ها استفاده نمایند، در حالی که ونیر کامپوزیت به نگهداری و مراقبت بدون شوخی نیاز دارااست. شما بایستی ضمن مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و بقیه نکات بهداشت دهن و دندان، هر 6 ماه یکبار برای پولیش (پالیش) لمینت متحرک به متخصص کامپوزیت مراجعه‌نمایید. پولیش کامپوزیت برای نگهداری شفافیت و سفیدی روکش ضروری می باشد.

ظواهر غیر طبیعی نسبت به راه‌های شبیه
لمینت متحرک در مقایسه با لمینیت، ضخیم خیس بوده و هنگامی از برندهای بی چگونگی به کار گیری فرمایید، جلوه ای به طور کامل تصنعی و مصنوعی پیدا می نماید. در حالتی‌که می خواهید که اشخاص دیگر متوجه روکش های شما نشوند، سفارش میکنیم که از شایسته ترین برند های لمینت متحرک و یک دندانپزشک کارشناس و زبده برای نصب این روکش کمک بگیرید.

آیا کامپوزیت ونیر سبب ساز پوسیدگی دندان می‌شود؟
برخی از اشخاص تصور میکنند که یک کدام از معایب کامپوزیت، پوسیده کردن دندان میباشد در حالتی که که‌این روکش هیچ ارتباطی با پوسیدگی یا این که ضایع کردن دندان های دیگر ندارد. ونیر کامپوزیت با غرض حفظ از دندان طبیعی و اصلاح صورت، رنگ و اندازه آن جاری ساختن می‌شود. تنها اگر‌که نصب لمینت متحرک خویش را به یک دندانپزشک غیر کارشناس و بی تجربیات بسپارید، مقدمات پوسیدگی دندان ها را مهیا میکنید. پوسیدگی دندان، یک عارضه دندانی هست که از باقی ماندن ذرات مواد غذایی لای دندان ها و در بین روکش و لثه ساخت میگردد. در حالتی که کامپوزیت دندانی به صحت روی لثه نچسبد، فی مابین لثه و دندان مسافت می افتد و جای قابل قبولی برای رشد باکتری ها به وجود میاید. فایده انتشار باکتری ها پوسیدگی دندان ها میباشد. برای خودداری از پوسیدگی دندان در شیوه کامپوزیت ونیر، صرفا کافیست به یک دندانپزشک ماهر و زبده رجوع کنید.

چه عده ای می‌توانند کامپوزیت دندانی نصب نمایند؟
روی هم رفته هر کسی که قصد اصلاح ظواهر دندان ها و پوشاندن عیوب سطحی دندان خویش را داراست، قادر است کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک باشد، ولی به شرطی که حالت ذیل را داشته باشد:

دندان های کج و لب پریده داشته باشد.
دندان های ناهمتراز داشته باشد.
دندان وی لکه دار باشد یااینکه زردرنگ گردیده باشد.
دندان وی به طور جزئی شکسته باشد.
مسافت های در بین دندانی خرد داشته باشد.
چه افرادی نمی توانند کامپوزیت ونیر نصب نمایند؟
برای جاری ساختن کامپوزیت دندانی، بایستی از لحاظ جسمی، وضعیت خاصی را داشته باشید و همین طور بایستی اعتنا داشته باشید که‌این طرز، تنها برای مشکلات ظاهری، یک روش معالجه می‌باشد و برای فساد های عمیق دندان بایستی به طرق دیگر تصور کنید. کسانی که حالت تحت را دارا‌هستند، کاندید قابل قبولی برای نصب لمینت متحرک نیستند:

شخصی که دندان پوسیده داراست.
شخصی که از شکستگی های عمیق در دندان خویش سختی می‌برد.
هر که مسافت بزرگی فی مابین دندان های خویش دارد.
مزایا و معایب لمینت متحرک نسبت به لمینت دندان
برای برخی از مراجعه کنندگان تصمیم گیری در بین لمینت و کامپوزیت، بسیار مشکل بوده و از متخصصان درباره شایسته ترین طریق مشورت میخواهند. لمینت و کامپوزیت هر دو نوعی از روکش می باشند که برای رفع ایرادات ظاهری دندان به کار می رود، البته تفاوت های مهم در محصول مواد سازنده، شیوه انجام، آماده سازی دندان، ارزش، ارتفاع قدمت و شفافیت دارا هستند که سبب ساز می شود در هر یک، یکی از آنها خوب باشند. مزایای کامپوزیت نسبت به لمینت عبارت میباشد از:

ونیر کامپوزیت نیازی به مهیا سازی دندان ندارد: در روش کامپوزیت نیازی به تراش مینای دندان وجود ندارد، در حالی که برای نصب اکثر گونه های لمینت دندان بایستی دستکم دربین 5/0 تا 8/0 از دندان اصلی تراش داده شود. تراشیدن دندان منجر بروز آلرژی به دمای بالا و زیر در روزهای اول می‌گردد.
لمینت متحرک ارزش تحت تری دارااست: از سایر مزایای لمینت متحرک نسبت به لمینت می شود به ارزش مطلوب آن اشاره نمود. بها هر واحد لمینت دندان به طور تقریب 3 موازی هر واحد کامپوزیت ونیر می‌باشد.
فرآیند کوتاه خیس: همانگونه که گفتیم پروسه لمینت متحرک فقط در یک جلسه هم قابلیت پذیر میباشد، در حالی که برای نصب لمینت دندان دست‌کم به 2 یا این که 3 نشست نیاز می باشد. از آنجایی که در فرآیند لمینت دندان، پوسته گیری و ارسال به لابراتوار اجرا می‌شود، زمان فرصت اجرا این تکنیک ارتقاء میابد.
برگشت پذیر و قابل ترمیم بودن: در کامپوزیت ونیر، ساختار دندان دست نخورده باقی میماند و به همین خاطر در شکل افتادن روکش یا این که پشیمانی پس از لمینت متحرک، می اقتدار آن را برداشت که اما این شغل را بایستی به دندانپزشک دارای تخصص بسپارید.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 93
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 290
  • بازدید سال : 1195
  • بازدید کلی : 2699
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی