loading...

مرجع تخصصی مقالات دندانپزشکی

بازدید : 10
دوشنبه 21 اسفند 1402 زمان : 15:35

امروزه سپید کردن دندان به یکی ترندهای روز جهان تبدیل شده است. دندان‌های زردرنگ کابوس کل کسانی می باشند که به‌تندرست دهن و دندان‌های خویش عنایت می دهند. آیا به‌تازگی متوجه گردیده‌اید که لبخندتان مانند قبلی سپید وجود ندارد؟ خوشبختانه، معالجه‌هایی وجود دارا‌هستند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند تا این موقعیت را تغییر و تحول متخصص دندانپزشک دهید.
سپید کردن دندان یک کدام از دوست داستنی‌ترین سرویس ها دندانپزشکی زیبایی میباشد که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان آماده می‌نماید. این نحوه قادر است یک شیوه بسیار مؤثر برای پر‌نور‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد فارغ از این که سطح دندان را از میان پیروزشود. این طرز نمی‌تواند تماما رنگ دندان‌ها را تغییر تحول دهد، البته ممکن میباشد رنگ جان دار را پر‌نور‌خیس نماید. در‌این نوشته‌ی‌علمی از شمارا با گونه های نحوه‌های سفیدکردن دندان آشنا خوا هیم کرد.
گونه های نحوه‌ های سپید کردن دندان کدامند؟
طریق‌ها و تولیدها متعددی برای سپید کردن دندان‌ها وجود دارا هستند. ممکن میباشد در امر این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی به کار گیری فرمائید و این که کدام آیتم ایمن میباشد در گیر سردرگمی گردیده باشید. سه مجموعه‌بندی کلی از طریق‌های سفیدکردن دندان وجود دارااست که عبارت‌اند از:
به وسیله دندانپزشک در مطب به کارگیری می گردند.
بوسیله دندانپزشک برای به کار گیری در منزل تجویز میشوند.
فارغ از ورژن به وسیله خویش مریض تنظیم می گردند و سوای رسیدگی دندانپزشک به کارگیری می گردند.
عامل ها تحت در گزینش نحوه درمانی تأثیرگذار میباشند:
نوع تغییر تحول رنگی که برای دندان‌هایتان فیس داده میباشد.
هزینه‌های درمانی و نحوه معالجه
سن (این گزینه مرتبط با خردسال ها میباشد)
سوابق اخذ سرویس ها دندانپزشکی (مثلا پرکردن و روکش‌)
سرویس ها دندانپزشکی
با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر
شایسته ترین شیوه های سپید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سپید شدن دندان چیکار کنیم؟)
زمانی برای سپید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک رجوع کنید، با مورد‌های متعددی روبرو می شوید. شما با مشورت کردن با دندانپزشک می توانید شایسته ترین شیوه را برای سفیدکردن دندان‌هایتان گزینش نمایید. آیتم‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سپید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ آبژاور دندان
یکی‌از طریق‌های سپید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان میباشد. طی این پروسه، دکتر معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن میباشد به‌تیتر ماده فعال به کارگیری می‌نماید. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌نمایند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر و تحول رنگ عمیق‌خیس مینا را از دربین میبرند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از گذشته و بعد از آن بلیچینگ دندان در کانال‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این میباشد که بلیچینگ می تواند در برهه زمانی مجال کمتر از 1‌سال بهتر باشد ولی بعداز ان نیاز به ترمیم داراست.

سپید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی داراست؟
اصطلاح «بلیچینگ» فقط هنگامی مجاز به به کار گیری میباشد که دندان‌ها بالاتر از رنگ طبیعی‌شان سپید می شوند. این در امر محصول ها دربردارنده مواد آبژاور (معمولا هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید) صحت می‌نماید.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره داراست؛ براین اساس هر محصولی (همانند خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استعمال می گردد، یک وایتکس به حساب می آید.

۲. ونیر کامپوزیت یا این که پرسلین
لمینت متحرک چیست؟ بعضی اوقات، بقیه طرز‌های سپید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی نخستین به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا این که رزین کامپوزیت تشکیل‌شده‌اند. ونیرها روی نصیب جلویی یک یا این که یکسری دندان چسبانده می گردند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌خیس و طبیعی‌خیس را به شما کادو بدهند.

در زمینه‌ی سپید کردن دندان با کامپوزیت یا این که پورسلین بایستی بدانید که‌این ونیرها در واقع دندان‌های حقیقی‌تان را سپید نمیکنند یا این که سبب ساز تغییر و تحول رنگ آن ها نمی شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا این که پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظواهر زیباتر و سفیدتری به آنها میدهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سپید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم سعی مشابهی با ونیر داراست با این تفاوت که خیلی نازک‌خیس میباشد و یکی مزایای لمینت دندان این میباشد که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح متعددی از مینای دندان وجود ندارد. استعمال از لمینت یک طرز سفیدکردن دندان میباشد که معمولا دوامی میان ۷ الی ۱۵ سال دارااست و آن گاه بایستی لمینت را عوض کرد. اشکال لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دندان نیز مورد قابل قبولی برای سپید کردن دندان‌ها می‌باشند.


لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سپید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی رایج‌ترین منش های سپید شدن دندان در دندانپزشکی میباشد. در حین معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه منزه می‌نماید. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حیطه پاکت دربین دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌داراست (این پاکت وقتی تولید میگردد که التهاب وجود داراست، در شرایط معمولی لثه بایستی به طور کامل به دور و بر هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می شود. آن‌گاه دندانپزشک روشی به اسم روت پلنینگ را اجرا میدهد که در آن سطح های قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف میگردند تا کارداران التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) منزه شوند و دندان‌ها مجدد به لثه‌ها بچسبند.

معمولا مقصود از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، معالجه پریودنتیت (بیماری لثه) میباشد؛ ولی این روند برای برطرف‌کردن پلاک و زرد رنگ شدن دندان و سپید شدن فوری دندان نیز مؤثر میباشد. ولی جرم‌گیری در مقایسه با بقیه معالجه‌های آبژاور حاصل چشمگیری را آماده نمی‌نماید.

یک سفارش برای شما، در شما می توانید شایسته ترین دندانپزشک را برای اجرا سرویس ها زیبایی دندان مانند سپید کردن دندان و بلیچینگ پیدا فرمایید، به‌شکل تلفنی یا این که اینترنتی با آنان مشورت کردن فرمائید و در شکل نیاز برای اخذ وهله ویزیت حضوری مبادرت فرمایید.

۵. سپید کردن دندان با لیزر و روند سپید شدن دندان با لیزر
در نحوه سپید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی جانور در ژل وایتکس را فعال می‌نماید و نتیجه ها سریع و مؤثری را آماده می‌نماید. در صورتی‌که دنبال سپید شدن دندان‌های رنگ زرد در یک روز می‌باشید، لیزر می تواند تعیین قابل قبولی برای شما باشد. سپید کردن دندان با لیزر یکی اشکال سرویس ها دندانپزشکی میباشد که در مطب دندانپزشک اجرا میشود. این مراحل مشمول یک‌سری مرحله بی آلایش میباشد:

آغاز دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا این که لاستیکی در دهن شما قرار میدهد تا دهانتان بازبماند.
آن گاه از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما به کارگیری می‌نماید تا از آن‌ها در قبال ژل وایتکس حفظ نماید. این لایه‌ها معمولا محکم میشوند و یک‌لایه همانند لاستیک را روی لثه‌هایتان ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. این لایه به دوری از تحریک و سوزش لثه یاری می‌نماید.
وقتی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل آب ژاور را روی دندان‌هایتان استفاده می‌نماید. آن گاه از یک لیزر مداد مانند برای فعال‌کردن ژل استعمال می‌نماید. درین مرحله ژل کف می‌نماید. این به‌این معناست که در درحال حاضر اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای یک سری دقیقه روی دندان‌های شما باقی می ماند. بعد از آن دندانپزشک آن را با یک وکیوم خرد منزه می‌نماید. دندانپزشک این فرایند را ۳ الی ۴ توشه تکرار می‌نماید تا‌زمانی‌که دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در غایت دندانپزشک دهن شمارا شستشو میدهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌داراست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک طرز ایمن و مؤثر میباشد. احتمال این که‌این فرایند سبب ساز به بروز عوارض جانبی دور از شوخی خواهد شد خیلی ذیل میباشد، ولی این مراحل میتواند شم اذیت شدن فعلا را ساخت و ساز نماید.

برای خودداری از این عوارض جانبی، تا یک سری روز بعداز این روند، از مصرف مواد غذایی و آب میوه‌های سرد و گرم دوری کنید. در غایت می بایست بدانید که زنان حامله و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (بقیه اشکال مراحل‌های سفیدکردن دندان) را اعمال دهند.

به‌دنبال تغییری اصلی در رخ‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر معالج مشورت کردن کن

مشورت آنلاین دکتر معالج دندان پزشکبهترین پزشک معالج دندانپزشک

۶. سپید کردن دندان با نحوه زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا تازه در دندانپزشکی میباشد و مزایای متعددی را ارائه می دهد که سبب گردیده بیماران و دندانپزشکان دقت ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی میباشد که از فلز زیرکونیوم تاسیس شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازش تاسیس شده است که خواصی شبیه با تیتانیوم را ارائه می دهند. به کارگیری از روکش‌های زیرکونیا به‌تیتر یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن فرصت این روکش‌ها بین دندانپزشکان محبوبیت متعددی پیدا کردند.
یکی‌از خصوصیت‌های منحصر این روکش‌ها، مقاومت بالا در قبال لکه میباشد. زیرکونیا می تواند بسیار عالی از روکش‌های سرامیکی یا این که اکریلیک در قبال لکه مقاومت نماید. اشخاصی که در ادامه سفیدکردن دندان‌های خویش می باشند می توانند این روکش را گزینش نمایند. روکش‌های زیرکونیا میتوانند در قبال لکه‌های قهوه، دمنوش و نیکوتین از خویش مقاومت بالایی نشانه دهند.

۷. سپید کردن دندان تصنعی
دندان‌های تصنعی با لکه‌های سطحی ساخته می شوند و نیاز به پرداخت یا این که پاک کردن دارا‌هستند، البته نمی‌قدرت آنان‌را با طریق‌های خانگی سپید کرد و به کیت‌های وایتکس، محلول یا این که خمیر دندان وایتکس جواب نمی‌دهند.

قرص وایتکس دندان تصنعی و مصنوعی نیز وجود دارا‌هستند که به وسیله انجمن‌های دندانپزشکی در عالم پذیرفته گردیده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. عالی میباشد همچنان پیش از استعمال از آنها با دندانپزشک خویش مشورت کردن فرمائید.

۸. سپید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا این که دارای تخصص ارتودنسی شما معمولاً سپید کردن دندان‌هایتان را برای پس از مفتوح کردن بریس سفارش می‌نماید (ولی ممکن میباشد یکبار جرم گیری کلی پیش از قرار دادن ارتودنسی اثبات احتیاج باشد). این به‌این ادله میباشد که بعضا از بیماران با برداشتن بریس‌های خویش پس از حدود یک یا این که دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می شوند.

۹. سپید شدن دندان سیگاری
راه و روش‌ حل سپید ماندن دندان در اشخاص سیگاری چیست؟ یکی عوارض سیگار، زردرنگ شدن دندان‌ها میباشد. معالجه‌های سفید کننده دندان تا حدی می توانند برای این اشخاص مؤثر باشند البته شایسته ترین راهکار این میباشد که‌این اشخاص سیگار را رخنه‌ نمایند.

امروزه سپید کردن دندان به یکی ترندهای روز جهان تبدیل شده است. دندان‌های زردرنگ کابوس کل کسانی می باشند که به‌تندرست دهن و دندان‌های خویش عنایت می دهند. آیا به‌تازگی متوجه گردیده‌اید که لبخندتان مانند قبلی سپید وجود ندارد؟ خوشبختانه، معالجه‌هایی وجود دارا‌هستند که به شما این قابلیت و امکان را میدهند تا این موقعیت را تغییر و تحول متخصص دندانپزشک دهید.
سپید کردن دندان یک کدام از دوست داستنی‌ترین سرویس ها دندانپزشکی زیبایی میباشد که نتایجی سریع، غیرتهاجمی و مقرون‌به‌صرفه را برای بهبود لبخندتان آماده می‌نماید. این نحوه قادر است یک شیوه بسیار مؤثر برای پر‌نور‌کردن رنگ طبیعی دندان‌ها باشد فارغ از این که سطح دندان را از میان پیروزشود. این طرز نمی‌تواند تماما رنگ دندان‌ها را تغییر تحول دهد، البته ممکن میباشد رنگ جان دار را پر‌نور‌خیس نماید. در‌این نوشته‌ی‌علمی از شمارا با گونه های نحوه‌های سفیدکردن دندان آشنا خوا هیم کرد.
گونه های نحوه‌ های سپید کردن دندان کدامند؟
طریق‌ها و تولیدها متعددی برای سپید کردن دندان‌ها وجود دارا هستند. ممکن میباشد در امر این که برای سفیدکردن دندان‌هایتان از چه چیزی به کار گیری فرمائید و این که کدام آیتم ایمن میباشد در گیر سردرگمی گردیده باشید. سه مجموعه‌بندی کلی از طریق‌های سفیدکردن دندان وجود دارااست که عبارت‌اند از:
به وسیله دندانپزشک در مطب به کارگیری می گردند.
بوسیله دندانپزشک برای به کار گیری در منزل تجویز میشوند.
فارغ از ورژن به وسیله خویش مریض تنظیم می گردند و سوای رسیدگی دندانپزشک به کارگیری می گردند.
عامل ها تحت در گزینش نحوه درمانی تأثیرگذار میباشند:
نوع تغییر تحول رنگی که برای دندان‌هایتان فیس داده میباشد.
هزینه‌های درمانی و نحوه معالجه
سن (این گزینه مرتبط با خردسال ها میباشد)
سوابق اخذ سرویس ها دندانپزشکی (مثلا پرکردن و روکش‌)
سرویس ها دندانپزشکی
با شایسته ترین چگونگی از پزشکان بلندتر
شایسته ترین شیوه های سپید کردن دندان فوری چیست؟ (برای سپید شدن دندان چیکار کنیم؟)
زمانی برای سپید کردن دندان‌هایتان به دندانپزشک رجوع کنید، با مورد‌های متعددی روبرو می شوید. شما با مشورت کردن با دندانپزشک می توانید شایسته ترین شیوه را برای سفیدکردن دندان‌هایتان گزینش نمایید. آیتم‌های شما عبارت‌اند از:
۱. سپید کردن دندان در دندانپزشکی و بلیچینگ آبژاور دندان
یکی‌از طریق‌های سپید کردن دندان‌ها، بلیچینگ دندان میباشد. طی این پروسه، دکتر معالج دندانپزشک از هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید که یک ماده ایمن میباشد به‌تیتر ماده فعال به کارگیری می‌نماید. این مواد شیمیایی به دندان‌ها نفوذ می‌نمایند و هم لکه‌های سطحی و هم تغییر و تحول رنگ عمیق‌خیس مینا را از دربین میبرند. تصاویر و نتایجی که مراجعان از گذشته و بعد از آن بلیچینگ دندان در کانال‌های اجتماعی از خودشان منتشر کرده‌اند، بازگوی این میباشد که بلیچینگ می تواند در برهه زمانی مجال کمتر از 1‌سال بهتر باشد ولی بعداز ان نیاز به ترمیم داراست.

سپید کردن دندان ها با بلیچینگ چه تفاوتی داراست؟
اصطلاح «بلیچینگ» فقط هنگامی مجاز به به کار گیری میباشد که دندان‌ها بالاتر از رنگ طبیعی‌شان سپید می شوند. این در امر محصول ها دربردارنده مواد آبژاور (معمولا هیدروژن پراکسید یا این که کاربامید پروکساید) صحت می‌نماید.
از طرف دیگر، اصطلاح «سفیدکردن» به بازگرداندن رنگ طبیعی دندان، با ازبین‌بردن لکه‌های روی سطح دندان اشاره داراست؛ براین اساس هر محصولی (همانند خمیردندان) که برای تمیزکردن دندان‌ها استعمال می گردد، یک وایتکس به حساب می آید.

۲. ونیر کامپوزیت یا این که پرسلین
لمینت متحرک چیست؟ بعضی اوقات، بقیه طرز‌های سپید کردن دندان کافی نیستند و برای بازگرداندن سفیدی و زیبایی نخستین به لبخندتان، به ونیر نیاز دارید. این روکش‌های خیلی نازک از پورسلین یا این که رزین کامپوزیت تشکیل‌شده‌اند. ونیرها روی نصیب جلویی یک یا این که یکسری دندان چسبانده می گردند تا لبخندی سفیدتر، متقارن‌خیس و طبیعی‌خیس را به شما کادو بدهند.

در زمینه‌ی سپید کردن دندان با کامپوزیت یا این که پورسلین بایستی بدانید که‌این ونیرها در واقع دندان‌های حقیقی‌تان را سپید نمیکنند یا این که سبب ساز تغییر و تحول رنگ آن ها نمی شوند. بلکه مواد کامپوزیت یا این که پورسلین با قرارگرفتن روی سطح دندان‌ها، ظواهر زیباتر و سفیدتری به آنها میدهند.

۳. برفی کردن دندان با لمینت (سپید شدن دندان لمینت)
لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند. لمینت دندان هم سعی مشابهی با ونیر داراست با این تفاوت که خیلی نازک‌خیس میباشد و یکی مزایای لمینت دندان این میباشد که برای قراردادن آن نیازی به برداشتن سطح متعددی از مینای دندان وجود ندارد. استعمال از لمینت یک طرز سفیدکردن دندان میباشد که معمولا دوامی میان ۷ الی ۱۵ سال دارااست و آن گاه بایستی لمینت را عوض کرد. اشکال لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دندان نیز مورد قابل قبولی برای سپید کردن دندان‌ها می‌باشند.


لمینت‌ها همانند یک روکش نازک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار میگیرند تا ظواهر دندان‌ها را بهبود بخشند.
۴. سپید کردن دندان با جرم‌ گیری
جرم گیری دندان یکی رایج‌ترین منش های سپید شدن دندان در دندانپزشکی میباشد. در حین معاینات معمول دندانپزشکی، دندانپزشک دندان‌ها را تا خط لثه منزه می‌نماید. در جرم‌گیری عمیق، دندانپزشک، پلاک و تارتار روی دندان‌های زیرخط لثه را از حیطه پاکت دربین دندان‌ها و لثه‌ها برمی‌داراست (این پاکت وقتی تولید میگردد که التهاب وجود داراست، در شرایط معمولی لثه بایستی به طور کامل به دور و بر هر دندان چسبیده باشد).

طی جرم‌ گیری دندان بافت لثه به‌آرامی عقب زده می شود. آن‌گاه دندانپزشک روشی به اسم روت پلنینگ را اجرا میدهد که در آن سطح های قابل‌مشاهده ریشه‌ها صاف میگردند تا کارداران التهابی (مانند جرم، میکروارگانیسم‌ها و سموم) منزه شوند و دندان‌ها مجدد به لثه‌ها بچسبند.

معمولا مقصود از جرم‌گیری عمیق و روت پلنینگ، معالجه پریودنتیت (بیماری لثه) میباشد؛ ولی این روند برای برطرف‌کردن پلاک و زرد رنگ شدن دندان و سپید شدن فوری دندان نیز مؤثر میباشد. ولی جرم‌گیری در مقایسه با بقیه معالجه‌های آبژاور حاصل چشمگیری را آماده نمی‌نماید.

یک سفارش برای شما، در شما می توانید شایسته ترین دندانپزشک را برای اجرا سرویس ها زیبایی دندان مانند سپید کردن دندان و بلیچینگ پیدا فرمایید، به‌شکل تلفنی یا این که اینترنتی با آنان مشورت کردن فرمائید و در شکل نیاز برای اخذ وهله ویزیت حضوری مبادرت فرمایید.

۵. سپید کردن دندان با لیزر و روند سپید شدن دندان با لیزر
در نحوه سپید کردن دندان با لیزر، حرارت لیزر مواد شیمیایی جانور در ژل وایتکس را فعال می‌نماید و نتیجه ها سریع و مؤثری را آماده می‌نماید. در صورتی‌که دنبال سپید شدن دندان‌های رنگ زرد در یک روز می‌باشید، لیزر می تواند تعیین قابل قبولی برای شما باشد. سپید کردن دندان با لیزر یکی اشکال سرویس ها دندانپزشکی میباشد که در مطب دندانپزشک اجرا میشود. این مراحل مشمول یک‌سری مرحله بی آلایش میباشد:

آغاز دندانپزشک یک محافظ پلاستیکی یا این که لاستیکی در دهن شما قرار میدهد تا دهانتان بازبماند.
آن گاه از یک‌لایه محافظ روی لثه‌های شما به کارگیری می‌نماید تا از آن‌ها در قبال ژل وایتکس حفظ نماید. این لایه‌ها معمولا محکم میشوند و یک‌لایه همانند لاستیک را روی لثه‌هایتان ساخت‌و‌ساز می‌نمایند. این لایه به دوری از تحریک و سوزش لثه یاری می‌نماید.
وقتی که لایه محافظ تشکیل شد، دندانپزشکتان بادقت ژل آب ژاور را روی دندان‌هایتان استفاده می‌نماید. آن گاه از یک لیزر مداد مانند برای فعال‌کردن ژل استعمال می‌نماید. درین مرحله ژل کف می‌نماید. این به‌این معناست که در درحال حاضر اثرگذاشتن برای ازبین‌بردن لکه‌های روی دندان‌های شماست.
ژل برای یک سری دقیقه روی دندان‌های شما باقی می ماند. بعد از آن دندانپزشک آن را با یک وکیوم خرد منزه می‌نماید. دندانپزشک این فرایند را ۳ الی ۴ توشه تکرار می‌نماید تا‌زمانی‌که دندان‌های شما به رنگ دلخواه برسند.
در غایت دندانپزشک دهن شمارا شستشو میدهد و لایه محافظ را از روی لثه‌های شما برمی‌داراست.
عوارض سفیدکردن دندان با لیزر چیست؟
سفیدکردن دندان با لیزر یک طرز ایمن و مؤثر میباشد. احتمال این که‌این فرایند سبب ساز به بروز عوارض جانبی دور از شوخی خواهد شد خیلی ذیل میباشد، ولی این مراحل میتواند شم اذیت شدن فعلا را ساخت و ساز نماید.

برای خودداری از این عوارض جانبی، تا یک سری روز بعداز این روند، از مصرف مواد غذایی و آب میوه‌های سرد و گرم دوری کنید. در غایت می بایست بدانید که زنان حامله و شیرده نباید سفیدکردن دندان با لیزر (بقیه اشکال مراحل‌های سفیدکردن دندان) را اعمال دهند.

به‌دنبال تغییری اصلی در رخ‌ات با جرم‌گیری دندونات هستی؟

با دکتر معالج مشورت کردن کن

مشورت آنلاین دکتر معالج دندان پزشکبهترین پزشک معالج دندانپزشک

۶. سپید کردن دندان با نحوه زیرکونیوم
زیرکونیا یک ماده نسبتا تازه در دندانپزشکی میباشد و مزایای متعددی را ارائه می دهد که سبب گردیده بیماران و دندانپزشکان دقت ویژه‌ای به آن داشته باشند. دی‌اکسید زیرکونیوم اکسیدی میباشد که از فلز زیرکونیوم تاسیس شده است.
زیرکونیا از مواد زیست سازش تاسیس شده است که خواصی شبیه با تیتانیوم را ارائه می دهند. به کارگیری از روکش‌های زیرکونیا به‌تیتر یک ماده برای ترمیم‌ دندان از اوایل دهه ۲۰۰۰ موردتوجه قرار گرفت و از آن فرصت این روکش‌ها بین دندانپزشکان محبوبیت متعددی پیدا کردند.
یکی‌از خصوصیت‌های منحصر این روکش‌ها، مقاومت بالا در قبال لکه میباشد. زیرکونیا می تواند بسیار عالی از روکش‌های سرامیکی یا این که اکریلیک در قبال لکه مقاومت نماید. اشخاصی که در ادامه سفیدکردن دندان‌های خویش می باشند می توانند این روکش را گزینش نمایند. روکش‌های زیرکونیا میتوانند در قبال لکه‌های قهوه، دمنوش و نیکوتین از خویش مقاومت بالایی نشانه دهند.

۷. سپید کردن دندان تصنعی
دندان‌های تصنعی با لکه‌های سطحی ساخته می شوند و نیاز به پرداخت یا این که پاک کردن دارا‌هستند، البته نمی‌قدرت آنان‌را با طریق‌های خانگی سپید کرد و به کیت‌های وایتکس، محلول یا این که خمیر دندان وایتکس جواب نمی‌دهند.

قرص وایتکس دندان تصنعی و مصنوعی نیز وجود دارا‌هستند که به وسیله انجمن‌های دندانپزشکی در عالم پذیرفته گردیده‌اند تا علاوه‌بر جرم‌گیری، التهاب و عفونت را هم کاهش دهند. عالی میباشد همچنان پیش از استعمال از آنها با دندانپزشک خویش مشورت کردن فرمائید.

۸. سپید شدن دندان ارتودنسی
دندانپزشک یا این که دارای تخصص ارتودنسی شما معمولاً سپید کردن دندان‌هایتان را برای پس از مفتوح کردن بریس سفارش می‌نماید (ولی ممکن میباشد یکبار جرم گیری کلی پیش از قرار دادن ارتودنسی اثبات احتیاج باشد). این به‌این ادله میباشد که بعضا از بیماران با برداشتن بریس‌های خویش پس از حدود یک یا این که دو سال، متوجه رنگ ناهموار دندان می شوند.

۹. سپید شدن دندان سیگاری
راه و روش‌ حل سپید ماندن دندان در اشخاص سیگاری چیست؟ یکی عوارض سیگار، زردرنگ شدن دندان‌ها میباشد. معالجه‌های سفید کننده دندان تا حدی می توانند برای این اشخاص مؤثر باشند البته شایسته ترین راهکار این میباشد که‌این اشخاص سیگار را رخنه‌ نمایند.

برچسب ها متخصص دندانپزشک ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 81
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 278
  • بازدید سال : 1183
  • بازدید کلی : 2687
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی